RETKET 3 – 2018 syys-joulukuu

Lipunmyynti ti 9.10. / ti 6.11. klo 16.00 -17.00 kahviossa 2 krs, Helsinginkatu 26, HKI

SYYSKUU

TI 25.9.        TUTUSTUMINEN KANSALLISKIRJASTOON.

Suuren suosion saanut retki uusitaan vielä kerran. Tunnin kestävä opastuskierros alkaa klo 15.00. Ryhmän koko 20 henkilöä. Kokoontuminen kirjaston aulassa Unioninkatu 36 klo 14.50Hinta 5 €, jonka voi maksaa ennakkoon tilille tai tasarahalla paikan päällä. Sitovat ilmoittautumiset 20.9. mennessä.(viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

LA 29.9.      PÄIVÄRETKI ISOSAAREEN

Lähtö Kauppatorilta Suomenlinnan lautan vierestä klo 10.00 laivalla m/s ISOSAARI. Mukaan mahtuu 25 henkilöä. Hinta 62 € jäsen / 67 € ei jäsen, sisältää meno-paluulipun, opastetun kierroksen ja buffetlounaan. Klo 14 paluulähtö. Sitova viimeinen ilmoittautuminen ja maksupäivä 20.9.  www.visitisosaari.fi Retki ei sovellu liikuntarajoitteisille. Erikoisruokavaliot ilmoitettava ennakkoon, jotta ne tulevat huomioiduksi. (Viite 8837) Tuula Halmirinne on retken vetäjänä. Sitovat ilmoittautumiset Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

LOKAKUU

Ke 3.10.      AMOS REX (Täynnä – uusi aika marraskuussa)

Kokoontuminen klo 15.40 LASIPALATSI, Mannerheimintie 22 – 24.
On kulunut 20 vuotta siitä, kun KIASMA avattiin. Nyt on mahdollisuus ilmoittautua opastettuun Amos Rex – tutustumiskäyntiin. Sisäänkäynti on Lasipalatsin aukion kautta. Tapaamme ala-aulassa ryhmille tarkoitetulla kassa-pisteellä. Mukaan mahtuu max 25 osallistujaa. Retkimaksu on 9,00 € sisältää opastuksen. Se maksetaan tilille. Jokainen hankkii itse pääsylipun. Museokortti käy, pääsyliput 18,00€ / 12,00€ lippukassasta. Sitova Ilmoittautuminen ja retken viimeinen maksupäivä on 30.9(viite 8837) Tuula Halmirinne, tuula.halmirinne@pp.inet.fi

To 4.10.       ”METROLLA VAIKKA MUMMOLAAN”

Tutustumme Länsimetroon 4.10. Käydään Espoon metroasemilla, tutustutaan niiden ulkoasuun, arkkitehtuuriin ja niillä oleviin palveluihin. Viimeisellä asemalla Matinkylässä vilkaistaan Ison Omenan vilinää ja käydään kahvilla. Mukaan mahtuu noin kymmenen henkeä. Jokainen maksaa oman lippunsa (seutulippu) ja kahvinsa. Tapaamme Kampin metroaseman pääsisäänkäynnin edessä klo 13.00. Retken kesto n. 2 tuntia. Ilmoittautumiset 1.10. mennessä Hannele Koli-Siiteri hannele.kolisiiteri@gmail.com

La 13.10.    SOUND OF MUSIC Lahden kaupunginteatteri

Lähtö klo 9.15 Opistolta Helsinginkatu 26. Näytös klo 13.00 Sitova viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä on 12.9. Hinta 108 € jäsen / 113 € ei jäsen. Hinta sisältää matkat, brunssin Ravintola Casselissa klo 11.00, Herkullinen brunssi sisältää mm. alkuruokapöydän, tuoreita hedelmiä ja hedelmäjuomia, leipävalikoiman ja jälkiruokapöydän. Väliaikatarjoiluna kahvi/tee + korvapuusti. Ilmoita, jos olet teenjuoja. Muutoin tilaan kaikille kahvin. Erikoisruokavalio on ilmoitettava ennakkoon, jotta se voidaan huomioida. (viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

Ti 16.10.       HAKASALMEN HUVILA Suruton kaupunki – kohtauksia 1920-luvun Helsingissä.

Opastettu kierros klo 16.00. Pääsymaksun jokainen maksaa itse 12 € / 10 € Museokortilla vapaa pääsy. max 25 henkilöä. Opastus 8€ maksettava tilille ennakkoon. Sitovat ilmoittautumiset ja maksut viimeistään 10.10. (viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

Ti 30.10.      SAMAA UNTA ELOKUVA SOTAKIRJEENVAIHDOSTA RAKASTAVAISTEN KESKEN

Klo 18.00 Kino Tapiolassa, Mäntyviita 2 (kirkon lähellä) Lipun hinta 10.

Samaa unta elokuva on siis rakastavaisten tositarina jatkosodan vuosilta. Kaarina Sarkola ja Tauno Huotinen kirjoittivat toisilleen lähes päivittäin. Kirjeenvaihto käsitti lähes 500-kirjettä, joista elokuva on dramatisoitu. Sodan alussa Kaarina Sarkola oli äidinkielen -ja teologian opiskelija ja Tauno Huotinen pianonsoiton sekä filosofian opiskelija. Kirjeet ovat poikkeuksellisen korkeatasoista äidinkieltä,Kaarinasta tuli runoilija ja Tauno voitti sodan aikana kirjoituskilpailun. On myös harvinaista, että suomalainen sotilas kirjoittaa niin avoimesti tunteistaan. Tauno Huotinen palveli kuuluisissa Ässä-ja Aave rykmenteissä, ja kulki lähes samaa reittiä kuin Väinö Linnan Tuntemattoman sotilaan miehet. Tämä on siis todellisen tuntemattoman sotilaan tarina. Kummatkin keskustelevat kirjeissä taiteesta ja näkevät merkillisiä unia.

Lippuvaraukset viimeistään 16.10. (Viite 8824) Sirkka Koponen p. 0505649365 tai sipsukoponen@hotmail.com

MARRASKUU

Pe 2.11.       ESPOON KULTTUURIKESKUS KAHVIA JA IKIVIHREITÄ klo 14.00
Lauluyhtye Donnat laulaa rakkaudesta 50 -60-lukujen klassikkosävelmiin! Kolme upeaa donnaa Sonja Lumme, Eija Kantola ja Irma Tapio yhdistivät äänensä ja esittävät nyt musiikkia, jolla on paikkansa syvällä suomalaisessa sielussa. Ihanat iskelmät, keinuvat laulelmat ja svengaavat melodiat kevyen musiikin kultaisilta vuosilta hurmaavat, ja niiden uudet sovitukset yllättävät riemastuttavasti. Joku vanha tuttu on saattanut saada varsin yllättävänkin päivityksen…
Ikkunaprinssi, Kissa vieköön, Pojat, Suklaasydän, Sävel rakkauden ja monet muut ihanat retro iskelmät helähtävät kolmen naisen voimin ja vievät vuosien taa aikaan, jolloin korot kopisivat ja kellohelma heilahti. Laulujen lomassa kuulemme riemukkaita tarinoita esiintyjien uran varrelta. Mikä vaatekappale Irmalta melkein unohtui euroviisulavalla Fredin kanssa Pump-pumppailemassa? Mitä palkkiota Kirka ehdotti Sonjalle kesäkiertueella?
Irma Tapio, Sonja Lumme ja Eija Kantola, laulu
Eero Ojanen, piano. Kesto noin 1 h 35 min (väliaika)
Café Louhen ovet avataan klo 13.30. Salissa on kahvilapalvelut. Ennen tilaisuutta on mahdollisuus ruokailla Kulttuurikeskuksen aulassa Cafe Mezzossa omin kustannuksin. Tule Metrolla Tapiolaan. Konserttilipun hinta 21,00 € Espoon Kulttuurikeskus, Kulttuuriaukio 2 Tapiola. Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 21.10. (viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

La 24.11.    PUHALLUS Lahden kaupunginteatteri, svengaava huijarikomedia

Lähtö klo 9.15 Opistolta Helsinginkatu 26. Näytelmä perustuu David Wardin elokuvakäsikirjoitukseen Puhallus (”The Sting”). Paul Newmanin ja Robert Redfordin tähdittämä elokuva voitti aikoinaan seitsemän Oscaria. Puhallus nähdään nyt ensimmäistä kertaa pohjoismaisella teatterilavalla. Matkan hinta jäsenelle 95 € ja ei jäsenelle 100 €. Lounas on Lahden Upseerikerholla ennen esitystä. Väliaikatarjoilu. Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 21.10.  (viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

JOULUKUU

LA 1.12.       BALETTIMATKA TALLINNAAN ECKERÖLINEN m/s Finlandialla, Pähkinänsärkijä

Lähtö klo 9.00 Länsisataman Terminaali 2 (uusi). Sitova viimeinen ilmoittautuminen on 24.10. Samalla ilmoitettava syntymäaika (ppkkvv) ja oltava voimassa oleva passi tai kuvallinen henkilökortti. Estonia teatterin esitys alkaa klo 12.00, jonne siirrytään satamasta takseilla. Näytöksen jälkeen vapaata aikaa n.3 tuntia ennen laivan lähtöä klo 18.30.ja takaisin Helsingissä ollaan klo 21.00. Menomatkalla nautitaan meriaamiainen ja paluumatkalla laivan buffetpöytä ruokajuomineen. Matkan hinta jäsenelle 120,00 € ja ei jäsen 125,00 €. Paikkoja on rajoitetusti.(viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

PE 28.12.    TARU SORMUSTEN HERRASTA Turun kaupunginteatteri

Lähtö klo 11.30 Opistolta Helsinginkatu 26. Ruokailu klo 14.00 Näytös klo 16.00 Näytöksen kesto 4 tuntia, jossa on 2 väliaikaa. Ensimmäisellä väliajalla on tarjoilua. Matkan hinta 123,00€, ei jäsen 128,00€ Luvassa on tarunhohtoa Päänäyttämön täydeltä. Esityksen hurjia taistelukohtauksia, stuntteja, taidokasta maskeerausta, puvustusta ja lavastusta valmisteltiin kauan. Nyt kutsumme sinut mukaan hengästyttävän hienoon seikkailuun! Suositusikäraja on 11v.  Sitovat ilmoittautumiset 26.11 mennessä. Tässä on mainio joululahjavinkki välipäiväksi. (viite 8824) Sirkka Koponen, 050 564 9365 sipsukoponen@hotmail.com

Vaikka retki olisi täynnä, kannattaa kysyä viimehetken paikkoja.

Muista ilmoittautua ensin joko retken vetäjälle tai lipunmyynnissä ja maksa retki vasta sitten kun tiedät että on tilaa ja paikka on varattu sinulle. Maksettu varaus = varmistettu paikka.

Liity opistolaisyhdistyksen jäseneksi ja ilmoittaudu retkille ennakkoon

Jäsenkortteja saa opiston toimistoista ja Helsinginkadun opistotalon Oppiskahviosta sekä ala-aulasta. Yhdistyksen jäseniksi voivat liittyä kaikki työväenopiston opiskelijat. Jäsenet hyväksyy yhdistyksen hallitus. Jäsenyys on maksuton. Tutustu myös muihin jäsenetuihin. Jäsenkortilla saa alennusta 50 euroa tai sen yli maksavista Retkeilytoimikunnan retkistä, alennus on 5 euroa.

ILMOITTAUTUMIS- JA MAKSUOHJEET

Suositellaan ilmoittautumista sähköpostilla ja maksua tilille.

Tili: FI94 8000 1901 2344 77, Maksun saaja: HTO Retkeily.

Käytä retken yhteydessä olevaa viitenumeroa.

Laita vielä viestiosaan retken nimi ja oma nimesi. Jos maksaja on eri henkilö kuin retkelle lähtijä, siitä on ehdottomasti ilmoitettava retken vetäjälle väärinkäsitysten välttämiseksi.

Ilmoittautuessa on annettava kaikkien lähtijöiden nimet ja puhelinnumerot sekä sähköpostiosoite. Myös tieto, jos on erikoisruokavalio, jotta se voidaan huomioida.

=Teatterimatkojen ja konserttien maksut tulee maksaa 5 viikkoa ja muut retket 4 viikkoa ennen tapahtumaa.

=Jos maksat käteisellä, varaathan tasarahan. Vasta maksettu matka on vahvistettu varaus. Suosimme tilille maksamista..

=Jos maksaja on muu kuin retkelle lähtijä, siitä on ilmoitettava ennen maksua matkanvetäjälle.

HUOM.! Hintoihin ei sisälly matkavakuutusta. Noudatamme 1.7.2018 voimaan astuneita pakettimatkaehtoja ja/tai matkakohteen omia peruutusehtoja. mm. teatteriliput vahvistetaan n. kuukautta ennen esitystä. Ruokailut vahvistetaan yleensä n. 1-2 viikkoa ennen tapahtumaa. Erikoisruokavaliot on ilmoitettava ennakkoon, jotta ne voidaan huomioida.

Jos retkeläisen liikkumiseen tarvitaan avustajaa, niin se on itse järjestettävä ja kustannettava itse ja myös avustajan retkimaksu on maksettava..

Päivitetty ohjelma löytyy http://opistolaisyhdistys-helsinginsto.fi/retket

Ilmoittaudu sähköpostilistalle sipsukoponen@hotmail.com saat ajankohtaista tietoa ja uuden ohjelman. Muista ilmoittaa sähköpostilistalle, jos s-postiosoitteesi muuttuu Lähetä oma matkavinkkisi meille.

Tule mukaan jäseneksi Retkeilytoimikuntaan suunnittelemaan ja vetämään retkiä.

Tämän esitteen voimassaoloaika on 1.11.2018 asti, jonka jälkeen ilmestyy uusi esite. Muutokset ovat mahdollisia.
Kaikki osallistuvat matkalle omalla vastuullaan ja kustannuksellaan. Varmista, että koti-matka- ja vastuuvakuutukset ovat kunnossa sisältäen matkan peruutusturvan.

Retkeilytoimikunta

Jätä kommentti