Palstaviljely

Vuosaaren Uutelassa on opistolaisyhdistykselle vuokrattu puutarhapalsta-alue. Aikaisemmin palstat olivat tarkoitettu vain työväenopiston opiskelijoille, mutta nykyisin vapautuvat palstat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä jonotuslistalta ensisijaisesti lähiseuden asukkaille. Palstoja voidaan luovuttaa vain yksi per ruokakunta.

Palstatoimintaa organisoi palstatoimikunta yhdistyksen hallituksen alaisuudessa. Toimikunta hoitaa ja hallinnoi sekä valvoo käyttö- ja hoito-ohjeiden noudattamista. Palstaviljelijät asioivat suoraan palstatoimikunnan kanssa. Lisätietoa palstatoimikunnasta löydät täältä. Palstatoiminnan omat sivut löydät osoitteesta http://www.palstarikko.com/.

Viljelijät saavat vuosittain palstakirjeen maalis-huhtikuussa, jossa kerrotaan kesän toiminnasta tarkemmiin ja yhteisiä toimintaohjeita. Kevätkokouksessa jaetaan informaatiota, annetaan puutarhaneuvontaa ja keskustellaan yhteisistä asioista.

Puuhakasta toimintaa on esimerkiksi kesän ja syksyn palstatalkoissa, jossa huolehditaan alueen kunnossapidosta. Muita hauskuuksia järjestetään mahdollisuuksien mukaan; niin retkiä kuin neuvontatilaisuuksiakin talkoomuonituksen kera. Joka vuosi valitaan muun muassa vuoden palstaukko ja palsta-akka.

Haluatko palstaviljeliäksi?
Palstaviljelijänä sitoudut noudattamaan sekä palstaviljelyohjeistusta että Rakennusviraston yleisiä ohjeita palstaviljelijöille.

Palstajonoon voit ilmoittautua lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen sähköpostitse:

Virpi Peiponen
virpipeiponen@hotmail.com