Ladataan Tapahtumat

helmikuu 2017

Tutustuminen Helsingin käräjäoikeuteen

torstai 16.2. klo 08:30 - 09:30

Kokoontuminen Helsingin oikeustalon edessä, Porkkalankatu 11 klo 8.30. Perille pääsee busseilla 20X, 21BX Kampin terminsaalista. Bussit kulkevat kymmenen minuutin välein. Opastus. Hinta 2 € (viite 8772) Matti Huttunen, 040-8324 302, mk.huttunen@pp.inet.fi

TUTUSTUMINEN EDUSKUNTAAN

tiistai 21.2. klo 11:45 - tiistai 28.11. klo 15:00

Kokoontuminen klo 11.45 Eduskuntatalon oikean puoleisella vierailuovella. Hinta 2 €, kerätään paikan päällä. (Viite 8772) Matti Huttunen, 040 832 4302 mk.huttunen@pp.inet.fi

maaliskuu 2017

Diakonissalaitoksen museo, Aurora-sali ja kirkko

torstai 16.3. klo 13:00 - 15:00

Tapaaminen klo 13.00 Alppikatu 2. Bussi 23. Tutustumme 150 täyttävään diakonissalaitokseen. Hinta 2 € (viite 8772) Matti Huttunen, 040-832 4302, mk.huttunen@pp.inet.fi

huhtikuu 2017

KOTKAN KAUPUNGINTEATTERI – Puhdistus

torstai 6.4. klo 09:30 - 17:00

Lähtö klo 9.30 opistotalon edestä Helsinginkatu 26. Lounas ravintola Keisarisatamassa. Erikoisruokavalio on ilmoitettava ennakkoon. Sofi Oksasen Puhdistus alkaa pienellä näyttämöllä klo 13.00. Hinta 55 € jäsen, 60 € ei jäsen (viite 8772) Matti Huttunen, 040-832 4302, mk.huttunen@pp.inet.fi Kuva: Tommi Mattila / Kotkan kaupunginteatteri

Tutustuminen Päivälehden museoon

tiistai 25.4. klo 12:50 - 14:30

Museo kertoo lehdistöstä, uutisista, kirjapainotekniikasta sekä sananvapaudesta meillä ja muualla. Opastetulla tutustumiskäynnillä saamme paljon tietoa näistä aiheista. Kokoontuminen osoitteessa Ludviginkatu 2 - 4 kello 12.50, opastus alkaa kello 13.00. Hinta 2 € (viite 8756) Sinikka Ilmaranta 050 5114513, sinikka.ilmaranta@gmail.com Kuva: Wikipedia / Sblöbö

Tutustuminen Yleisradion TV-studioryhmään

torstai 27.4. klo 14:45 - 16:30

Kokoontuminen Uutiskatu 5 klo 14.45. Perille pääsee bussilla 23 Rautatientorilta (kolmas pysäkki Radiokadulla). Perillä tutustumme oppaan johdolla TV-studioihin ja TV-työhön. Hinta 2 € (viite 8772) Matti Huttunen, 040 8324302, mk.huttunen@pp.inet.fi Kuva: Markus Koljonen / Wikipedia

toukokuu 2017

OP Vallilan tutustumiskierros

torstai 11.5. klo 12:45 - 14:30

Kokoontuminen klo 12.45 Gebhardinaukio 1. Kierros alkaa klo 13.00 Teollisuuskatu 1 pääoven edestä, josta opas tulee hakemaan. Max 20 henkilöä. Hinta 5 € (viite 8811) Raimo Lähdesmäki 050 3891116 raimo.lahdesmaki@gmail.com

Tutustuminen näkövammaisten palvelu- ja toimintakeskus Iirikseen

torstai 11.5. klo 12:50 - 14:30

Yleisesittelyyn kuuluu toiminnasta ja palveluista kertova luentoesitys ja tietoa näkövammaisuudesta, Esittely kestää 1,5 tuntia. Kokoontuminen Marjaniementie 74, Itäkeskus (300 m Itäkeskuksen metroasemalta) kello 12.50, tilaisuus alkaa 13.00. Hinta 2 € (viite 8756) Sinikka Ilmaranta 050 5114513 sinikka.ilmaranta@gmail.com Kuva: Gregorius / wikipedia

Puutarha- ja kulttuurimatka Raaseporin (Tammisaaren) seudulle

torstai 18.5. klo 10:00 - 17:00

Lähtö Opistotalon edestä - Helsinginkatu 26 klo 10.00.Tutustuminen Raaseporin kulttuurimaisemiin ja nähtävyyksiin, mm. Tammisaaren saaristossa sijaitsevaan Gullön kartanon narsissilaaksoon. Ruokailu 1860- luvulta olevassa kivinavetassa - Gullön kartanon Krouvissa. Tutustumme kävellen kartanon alueeseen Jonkin verran kävelyä myös Tammisaaren pikkukaupungissa. Ilmoita erikoisruokavalio ennakkoon. Hinta 65,00 € jäsen, 70,00€ ei jäsen. Ilmoittautumiset ja maksu 8.5. mennessä. (viite 8837) Tuula Halmirinne, tuula.halmirinne@pp.inet.fi Kuva: http://www.gullo.fi/

kesäkuu 2017

Laukon kartanon ja Vesilahden kierros

sunnuntai 11.6. klo 09:00 - 17:00

Lähtö klo 9.00 opistotalon edestä, Helsinginkatu 26. Lounas Laukon kartanossa klo 11. Kahvit paluumatkalla. Mahdollinen erikoisruokavalio on ilmoitettava ilmoittautumisen yhteydessä. Hinta 78 € jäsen, 83 € ei jäsen (viite 8772) Matti Huttunen, 040-832 4302, mk.huttunen@pp.inet.fi

Pyynikin kesäteatteri – Niskavuoren nuori emäntä

lauantai 17.6. klo 10:00 - 19:00

Lähtö opistotalon edestä, Helsinginkatu 26 klo 10.00. Lounas Pyynikillä vanhan trikootehtaan tiloissa toimivassa ravintolassa (4 vuodenaikaa) klo 12.00. Näytös alkaa klo 14.00 - kesto n. 2,5 tuntia. Väliajalla kahvitarjoilu. Mahdollinen erikoisruokavalio on ilmoitettava ilmoittautumisen yhteydessä. Hinta 85€ jäsen, 90€ ei jäsen (viite 8756) Sinikka Ilmaranta, 050 5114513 sinikka.ilmaranta@gmail.com Kuva: Pyynikin kesäteatteri

heinäkuu 2017

Heinolan kesäteatteri – Vadelmavenepakolainen

sunnuntai 9.7. klo 10:30 - 20:00

Lähtö opistotalon edestä, Helsinginkatu 26 klo 10.30. Ota museokortti mukaan, jos haluat tutustua Heinolan museonäyttelyihin ennen esitystä, joka alkaa klo 14.00. Retken hintaan sisältyy ruokailu ja väliaikakahvit. Mahdollinen erikoisruokavalio on ilmoitettava ennakkoon. Hinta 70,00€ jäsen, 75,00€ ei jäsen (viite 8837) ilmoittautuminen ja maksu 7.6. mennessä. Tuula Halmirinne tuula.halmirinne@pp.inet.fi Kuva: http://www.heinola.net/media

Saunaretki Kallioniemeen

keskiviikko 12.7. klo 11:50 - 16:00

Kokoonnumme klo 11.50 Itäkeskuksen metroasemalla Tallinnan aukion puolella, laituri 8. Hinta 25 € (viite 8772) Hintaan sisältyy ruokailu, saunominen, kahvit ja makkaran paisto. Matti Huttunen, 040 832 4302, mk.huttunen@pp.inet.fi

Samppalinnan kesäteatteri – Rakkauden autokorjaamo

lauantai 29.7. klo 10:00 - 20:00

Lähtö klo 10.00 opistotalon edestä Helsinginkatu 26. Lounas Ravintola Aitiopaikka.Mahdollinen erikoisruokavalio on ilmoitettava ilmoittautumisen yhteydessä. Näytös klo 15.00. Hinta 76 € jäsen, 81 € ei jäsen. (viite 8811) Raimo Lähdesmäki 050 3891116 raimo.lahdesmaki@gmail.com Kuva: http://www.samppalinnanteatteri.fi/lehdisto

elokuu 2017

Kävelyretki Suomenlinnaan

sunnuntai 27.8. klo 12:00 - 16:00

Oppaan johdolla tutustumme linnoituksen historiaan ja nykypäivään leppoisasti etenevällä sunnuntaikävelyllä. Kokoontuminen Kauppatorilla Suomenlinnan lautan laiturilla kello 12.00. Hinta 12 € (= opastus). Lauttaan kelpaa HSL:n matkalippu. (viite 8756) Sinikka Ilmaranta 050 5114513, sinikka.ilmaranta@gmail.com

syyskuu 2017

Kummitusten Helsinki

torstai 28.9. klo 13:00 - 16:00

Lähtö klo 13.00 opistotalon edestä, Helsinginkatu 26. Kierroksen päätteeksi kahvit opistolla. Hinta 27 € (viite 8772) Matti Huttunen, 040-832 4302, mk.huttunen@pp.inet.fi

joulukuu 2017

Tampereen Työväen Teatteri – Viulunsoittaja katolla

perjantai 1.12.

PE 1.12. TAMPEREEN TYÖVÄEN TEATTERI - Viulunsoittaja katolla Lähtö klo 9.00 opistotalon edestä, Helsinginkatu 26. Lounas klo 11.00 Vaihmalan Hovi. Hinta 87 € jäsen / 92 € ei jäsen (viite 8772) Matti Huttunen, 040 832 4302 mk.huttunen@pp.inet.fi

TUTUSTUMINEN KANSALLISKIRJASTOON.

perjantai 8.12. klo 10:50 - 13:00

PE 8.12. TUTUSTUMINEN KANSALLISKIRJASTOON. (Retki on täynnä) Tunnin kestävä opastuskierros alkaa klo 11.00 Ryhmän koko 20 henkilöä. Kokoontuminen kirjaston aulassa Unioninkatu 36 klo 10.50. Hinta 4 € (viite 8756) Sinikka Ilmaranta 050 511 4513, sinikka.ilmaranta@gmail.com

PE 8.12. TERVETULOA TUNNELMOIMAAN ARKKITEHTUURIN PARISSA, AALTO-MUSEOT

perjantai 8.12. klo 14:00

Kokoontuminen klo 13.45 os. Riihitie 20, opastus klo 14.00 – 16.00. Kohteina ovat Alvar Aallon kotitalo ja ateljee. Lähelle pääsee raitiovaunulla 4, jää pois Laajalahden aukiolla. Ilmoittautuminen ja maksu viimeistään 30.11. Hinta 30 € (viite 8837) Tuula Halmirinne, tuula.halmirinne@pp.inet.fi

+ Export Events

Ilmoittautuminen ja ohjeet
Muista ilmoittautua ensin ja maksa retki vasta sitten, kun tiedät että mahdut mukaan. Sitovat ilmoittautumiset retken yhteydessä mainitulle retken vetäjälle tai lipunmyynnissä.

Teatterimatkojen ja konserttien maksut tulee maksaa 5 ja muut 4 viikkoa ennen tapahtumaa. Lipunmyynti tiistaisin opistolla, Helsinginkatu 26, 2. krs kahvio klo 16.00 -17.00. Maksu maksetaan käteisenä ja tasarahalla. Lipunmyyntiä pidetään ala-aulassa kahvion ollessa suljettuna.

Ilmoittautuessa on annettava kaikkien lähtijöiden nimet ja puhelinnumerot. Jos maksaja on muu kuin retkelle lähtijä, siitä on ilmoitettava ennen maksua matkanvetäjälle.

Suosittelemme ilmoittautumista sähköpostilla ja maksua vahvistusviestin jälkeen suoraan tilille:

Tili: FI94 8000 1901 2344 77
Maksun saaja: HTO Retkeily.

Käytä maksaessasi retken viitenumeroa. Laita vielä viestiosaan retken nimi ja oma nimesi. Jos maksaja on henkilö, joka ei ole retkelle lähtijä, niin siitä on ehdottomasti ilmoitettava retken vetäjälle erikseen.

HUOM.! Hintoihin ei sisälly matkavakuutusta. Noudatamme lainmukaisia peruutusehtoja. Retkille, joissa on ruokailu, tulee ilmoittautumisen yhteydessä kertoa mahdollinen allergia ym.

Tule mukaan retkeilytoimikuntaan!

Ilmoittaudu retkeilytoimikunnan sähköpostilistalle lähettämällä viesti osoitteeseen sipsukoponen@hotmail.com, niin saat ajankohtaista tietoa ja uuden retkiohjelman sen ilmestyessä.

Lähtemällä aktiiviksi retkeilytoimikuntaan pääset mukaan suunnittelemaan ja halutessasi vetämään retkiä.

Liity opistolaisyhdistyksen jäseneksi ja saa alennusta retkistä

Yhdistyksen jäseniksi voivat liittyä kaikki työväenopiston opiskelijat. Jäsenet hyväksyy yhdistyksen hallitus. Jäsenyys on maksuton.

Jäsenkortilla saa alennusta yli 50 euroa maksavista retkistä, alennus on 5 euroa. Tutustu myös muihin jäsenetuihin.

Jäsenkortteja saa opiston toimistoista ja Helsinginkadun opistotalon Oppiskahviosta sekä ala-aulasta.
Jäseneksi voit myös liittyä täyttämällä tämän kaavakkeen.