Pohjoinen aluetoiminta

Oulunkylätalo ja Maunula-talo ovat alueen luonnolliset kiintopisteet.
Pohjoiseen opetusalueeseen kuuluvat Oulunkylä (Patola, Veräjämäki ja –laakso), Käpylä, Koskela, Maunula, Metsälä, Pirkkola, Pakila ja Paloheinä.

Toimikunnan historia ulottuu 1960-luvulle. Pitkäaikaisten aluerehtoreiden – Ilmari Kallio ja Karina Vattula – aikana toimikuntaa käytettiin alueopiston toiminnoissa usean vuosikymmenen aikana. Aluerehtorit olivat toiminnan keskipisteessä. Vuonna 2013 työväenopiston organisaationmuutos poisti alueopistot ja aluerehtorit. Opistolaisyhdistyksen aluetoiminta on uudessa tilanteessa.  Toimintavastuu on opiskelijoilla – näinhän asian täytyykin olla. Tukeana ovat Opistolaisyhdistyksen hallitus, opiston myönteinen asenne sekä henkilökunta.

Tässä mielenkiintoisessa tilanteessa tuoreille näkemyksille ja voimille on tilausta.

Pohdimme aikuisopiskelun tilaa yleensä ja työväenopistoa erityisesti, osallistumme alueen tilaisuuksiin mm. tarjoilujen järjestämiseen ja avustamme tarvittaessa myös luentojen ja opetuksen järjestelyissä.  Levitämme Oppisviestiä, jäsentiedotteita ja jäsenkortteja.

Työväenopiston pohjoisen alueen kuvataideryhmien ja valokuvauksen kevätnäyttely 2017 oli huhtikuussa Oulunkylätalossa ja Oulunkylän kirjastossa. Kuvassa tunnelmia näyttelyn avajaisista Oulunkylän kirjastossa 11.4.2017: Tilaisuuden veti Työväenopiston kuvataiteen koulutussuunnittelija Lea Kömi. Seija Viitaniemen pitkä ura työväenopiston ikonimaalauksen opettajana päättyi tähän näyttelyyn. Pohjoisen toimikunnan puheenjohtaja Annikki Piilonen esitteli opistolaisyhdistystä ja toimikunta vastasi tilaisuuden tarjoilusta. Jaossa oli myös opistolaisyhdistyksen esitteitä.

Lisätietoja:

Annikki Piilonen – puheenjohtaja